EjendomsWatch

Colliers går nye veje i sin markedsføring

Erhvervsmægleren opruster på sociale medier og vil tale til kundernes drømme.

Foto: PR

I bestræbelserne på at styrke sit brand investerer erhvervsmægleren Colliers International store summer i en ny reklamekampagne, der netop er skudt i gang.

Ifølge kommunikations- og marketingchef Lisbeth Kempel er erhvervsmæglermarkedet præget af en meget traditionel tilgang til markedsføring, hvor alle gør næsten det samme – typisk annoncer med masser af ejendomme i.

"Vi vil gerne prøve nogle ting af i den digitale verden, herunder en mere aktiv tilstedeværelse på sociale medier end vi hidtil har haft. Content marketing er kommet for at blive, der er sågar dem, der påstår, at annoncer er en omvej til kunderne. Der er noget om snakken, og derfor satser vi på content, men vi erkender samtidig, at annoncering også har en berettigelse," siger Lisbeth Kempel til EjendomsWatch.

"Kunsten er at møde målgruppen, der hvor den er og lige nu er en stor andel af den på nettet, så der skal vi være synlige også med annoncer. For eksempel prøver vi også annoncering på Facebook af. For bare et år siden ville det have været utænkeligt for os som BTB-virksomhed, men grænserne mellem privatlivet og arbejdet bliver langsomt mere udviskede, og på Facebook møder vi beslutningstagerne der, hvor de er – også når de ikke er på arbejde," fortsætter Lisbeth Kempel.

Vil skrive om andet end handler

Colliers vil forsøge at lægge et lag oven på sin kommunikation.Det nye lag vil i første omgang bestå af annoncer i landsdækkende dagblade og magasiner, og så vil kampagnen brede sig ud over de digitale platforme i løbet af efteråret.

Deudover ønsker Colliers at kommunikere bredt ud om andre områder end netop kerneforretningen.

"I vores egne kanaler som vores magasin Markedsnyt, vores Linkedin-side og nyhedsbreve vil vi gøre mere ud af at skrive om andet end de rene transaktionshistorier. Vi vil tage emner som for eksempel byudvikling, tendenser inden for kontorindretning og bæredygtighed op. Det handler om at tale ind i de drømme, som vores kunder har og vise, at vi forstår deres forretning. Målet med det her er at få udbredt kendskabet, og at beslutningstagerne kan huske, hvem vi er, så vi står stærkere både nu og den dag, markedet vender," siger Lisbeth Kempel, der ikke vil røbe konkrete tal om, hvad kampagnen koster.

Samlet hedder konceptet "Vi handler på ideer," som tager afsæt i Colliers dna om "købmandskab, kvalitet, innovation og integritet".

Colliers udvider med kontor- og detail-mæglere

Spektakulært kontorprojekt i Kolding er sat i venteposition

Erhvervsmægler forventer at 2016 bliver et rekordår 

Mere fra EjendomsWatch

Briefing uge 26: Over for gult

Med dagens Tour de France-start i København viser hovedstaden endnu engang sin status som en international by. Ikke så sært, at udenlandske investorer stadig gerne vil have del i værdierne, også selvom de måske tager et dyk for en tid.

Trængt boligfond må alligevel skride til salg

Frederiksberg Boligfond er stadig i så sårbar økonomisk situation, at der skal skaffes penge via ejendomssalg – præcist det, der i 2018 udløste folkelige protester, da Blackstone var udset som køber.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

EjendomsWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra FinansWatch

Seneste nyt fra Watch Medier