Rambøll oplærer ansatte i sociale medier – skal skaffe nye medarbejdere og kunder

Rådgiverkoncernen sender en uddannelsesstand, der skal lære de interesserede ansatte at begå sig på sociale medier, rundt til de danske kontorer.
Rambøll vil gøre sine ansatte til ambassadører på sociale medier. | Foto: Alastair Pike/Ritzau Scanpix.
Rambøll vil gøre sine ansatte til ambassadører på sociale medier. | Foto: Alastair Pike/Ritzau Scanpix.

Den danske rådgiverkoncern Rambøll vil have alle sine 3500 medarbejdere til at være ambassadører for virksomheden på sociale medier for at stille Rambøll bedre i jagten på nye kunder og medarbejdere.

En gruppe, der skal uddanne de ansatte i, hvordan man begår sig på sociale medier, samt hvordan man kommer i kontakt med kunder og potentielle nye medarbejdere, rejser derfor nu rundt mellem de danske kontorer.

Beslutningen er taget på baggrund af, at Danmark om få år kommer til at mangle 10.000 ingeniører, siger Jesper Fabricius, kommunikationsdirektør i Rambøll, til Børsen.

"Der er tale om en rejsende stand med folk fra vores HR-afdeling og specialister i de sociale medier. Vi regner med at træne de første 500 medarbejdere på den første rundtur. Vi supplerer med flere rundture og træning online."

Medarbejderne har indtil videre taget godt imod tilbuddet, der er frivilligt. Det skyldes blandt andet, at medarbejderne gerne vil blive bedre generelt til at færdes på de sociale medier og brande sig selv, siger Jesper Fabricius til Børsen.

Rambøll realiserer omsætningsvækst på 24 procent i første halvår  

Hotelmagnat: Selfie-faktor er vigtigere, end om budgettet holder 

Kan en influencer sælge luksuslejligheder? Det tester Carlsberg Byen

Byudvikler går efter piger i bikini 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også