EjendomsWatch

Hotelmagnat: Selfie-faktor er vigtigere, end om budgettet holder

Jetski, helikoptere og tagterrasser. Der er mange måder at sælge hotelværelser på. Hotelmagnat Petter Stordalen vil selv have folk til at stå for det. For fem år siden gik selskabet væk fra traditionel markedsføring og over på sociale medier, siger grundlæggeren af Nordic Choice Hotels til EjendomsWatch.

Petter Stordalen, den norske hotelmilliardær bag kæden First Choice Hotels. | Foto: Jyllands-Posten/Gregers Tycho

Den norske milliardær Petter Stordalen har siden 1996 været i gang med at opbygge sit hotelimperium. I opbygningen af forretningens brand har han især brugt sin egen spektakulære livsstil.

For eksempel indviede han et nyt Clarion Hotel i Arlanda-lufthavnen ved Stockholm ved at ankomme med helikopter og derefter rappelle ned ad den høje bygning. I 2015 indviede han et hotel i Malmö på jetski iført jakkesæt med butterfly som en anden James Bond – endda med rullefald. Og herhjemme var jakkesættet rødt og hvidt, da han i 2016 købte den gamle postbygning ved Københavns Hovedbanegård.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EjendomsWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FinansWatch

Seneste nyt fra Watch Medier