Ny kampagne skal skabe lyst til "den fedeste karriere" i ejendomsbranchen

Ejendomdanmark vil med en ny kampagne overbevise unge mennesker om fordelene ved at vælge en branche, der som mange andre vil mangle hænder de kommende år. "Det er vores allervigtigste opgave at fremtidssikre arbejdsstyrken," lyder det bl.a. fra arbejdsgruppen bag.
Rikke Lykke, europæisk chef for asset management hos den tyske kapitalforvalter Patrizia, lægger vægt på, at man i ejendomsbranchen er "med til at influere mange menneskers hverdag." | Foto: PR / Patrizia
Rikke Lykke, europæisk chef for asset management hos den tyske kapitalforvalter Patrizia, lægger vægt på, at man i ejendomsbranchen er "med til at influere mange menneskers hverdag." | Foto: PR / Patrizia

I et forsøg på at komme manglende arbejdskraft i forkøbet lancerer Ejendomdanmark en kampagne, der skal lokke medarbejdere ind i en branche, der ifølge en pressemeddelelse fra interesseorganisationen kommer til at "mangle hænder" frem mod 2030.

Rekrutteringskampagnen, der skal råbe "den kommende generation af medarbejdere" op, vil i første omgang gennem kortfilm på de sociale medier blive rettet mod de studerende, som har studiestart til august.

"Vi skal sikre, at fremtidens kloge hoveder får øjnene op for, at ejendomsbranchen tilbyder attraktive arbejdspladser og kan være vejen til en god, meningsfuld karriere. Branchen går forrest, når det handler om at få skabt bæredygtige og attraktive boliger, arbejdspladser og byrum. Samtidig bidrager den til økonomisk vækst i Danmark," siger Jannick Nytoft, adm. direktør hos Ejendomdanmark, i meddelelsen.

Arbejdsstyrken skal fremtidssikres

I kampagnens arbejdsgruppe sidder Britta Jespersgaard, adm. direktør hos den aalborgensiske ejendomsadministrator Prodomus, Iben Rindom, HR-chef hos ejendomsforvalteren Deas, samt Rikke Lykke, europæisk chef for asset management hos den tyske kapitalforvalter Patrizia.

"Vi ved selv, at det er den fedeste karriere, og det skal vi bare være meget bedre til at fortælle om. Vi har brug for næste generation, og de har fortjent det bedste. Det er vores allervigtigste opgave at fremtidssikre arbejdsstyrken inden for vores felt – derfor skal budskabet ud nu," lyder det fra Britta Jespersgaard.

Den forandringsproces, som ejendomsbranchen i øjeblikket gennemgår i forhold til eksempelvis konsolidering, digitalisering og implementeringen af en ny og kompleks lovgivning, kræver ifølge Iben Rindom, "at ejendomsbranchen brander sig langt mere aktivt på nye platforme og langt tidligere i de unges karrierevalg."

Rikke Lykke vil over for de unge lægge vægt på, at de som del af ejendomsbranchen vil være "med til at influere mange menneskers hverdag."

"Det er en branche med stor fokus på lejere, service, digitalisering, grøn omstilling og bæredygtighed mv. Og så er det en branche, der byder på en spændende og afvekslende hverdag, hvor man får lov til at udvikle sig og få en dynamisk karriere," siger Rikke Lykke.

Det er planen fra Ejendomdanmarks side, at kampagnen skal følges op af et mere omfattende samarbejde med landets uddannelsesinstitutioner, og at virksomheder og medarbejdere i branchen ifølge Jannick Nytoft skal agere "ambassadører for en spændende karrierevej."

Gevinst fra salg af Ejendomdanmarks domicil pløjes i brancheprojekter

Ejendomdanmark: Huslejen for butikker falder, da både udlejere og kæder er pressede

Branche-talerør kritiserer genåbningsplan: Uforståeligt at udskyde handel til efter påske

Deas-chef: Mulighed for videreuddannelse og internt jobskifte holder på medarbejderne 

Direktør for Aalborg-administrator i opråb til ejendomsbranchen: Hjælp med at uddanne fremtidens medarbejdere 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også