Hoteller harme over Visitdenmark-nedskæring

Hotel-, turist- og kongresbranchen er sur over, at Visitdenmark skærer i arbejdet med at tiltrække møde- og konferenceturisme til landet.
Foto: Christian Lindgren/Polfoto
Foto: Christian Lindgren/Polfoto

Den danske turismeorganisation Visitdenmark har valgt at lave nedskæringer i arbejdet med at tiltrække store internationale konference til landet. Det vækker kritik i branchen, skriver Børsen.

Mødemarkedet omsætter ifølge Visitdenmark for 20,8 mia. kr. om året. I branchen frygter man ifølge avisen, at nedskæringen kan komme til at koste arbejdspladser.

"Som virksomhed er vi voldsomt afhængige af indsatsen for at tiltrække møder og konferencer til København, og det er beviseligt, at det er en indsats, København nyder rigtig godt af," siger Dorte Krak, adm. direktør for Arp-Hansen Hotel Group til avisen, og fortsætter:

"Der er omsætningskroner i det, fordi det drejer sig om et købedygtigt publikum."

De såkaldte nedskæringer betyder, at Visitdenmarks erhvervsdel stopper sit opsøgende arbejde med at tiltrække store erhvervskonferencer og messer til Danmark. I stedet vil organisationen satse på onlinemarkedsføring af Danmark. Direktøren for Visitdenmark, Jan Olsen, understreger over for avisen, at der ikke er tale om en spareøvelse. Han mener bare, at organisationen følger med tiden.

Norsk milliardær vil bygge nyt hotel i Aarhus

Bjarke Ingels: Danmarks brand bliver værre og værre

Hotelbranchen fejrer årsdag med rekordtal

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også