Lidl investerer milliardbeløb i at fordoble antal danske butikker

Antallet af discountkæden Lidls danske butikker skal fordobles. Det skal ske gennem en milliardinvestering, og det vil samtidig medføre en konceptændring, som skal sikre markedsandele, fortæller direktøren i Danmark.
Foto: /ritzau/Michel Euler
Foto: /ritzau/Michel Euler

Den tyske discountgigant har fundet det helt store checkhæfte frem og vil med en milliardinvestering fordoble antallet af butikker i Danmark til 200. Det skriver Finans.

"Vi skruer op for investeringerne og har store planer for yderligere vækst på det danske marked. Ambitionerne er høje, og det er vores klare mål at fordoble antallet af butikker i Danmark inden for de næste 10 år," siger Dirk Fust, adm. direktør for Lidl i Danmark til Finans.

Investeringen af de mange milliarder vil ske over de næste fem til ti år, og samtidig ruller kæden et nyt koncept ud, der blandt andet byder på større butikker og et større udvalg af ferskvarer. Det skal kapre markedsandele, og Mads T. Nielsen, der er udviklingsdirektør i Lidl, fortæller, at det nye koncept placerer Lidl lige mellem discount og supermarkeder.

Lidl har siden åbningen af den første butik i 2005 investeret 3,7 mia. kr. i Danmark, og kæden er oppe på 105 butikker i Danmark.

Discountkæde går i land på Bornholm

Tysk discountgigant opruster massivt i København

Danmark får alligevel ikke en ny dagligvarekæde

Danske discountkæder udvider priskrigen 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også