EjendomsWatch

Salgsvækst kører uden om B&O-butikkerne

Bang & Olufsen tjener fortsat ingen penge, og væksten i omsætningen drives af B&O Play-brandet, som stort set ikke vokser i B&O-butikkerne.

Foto: Simon Fals/Polfoto

Salget af små høretelefoner, bærbare højttalere og andre billigere produkter under Play-brandet er i 2015/16 vokset med 58 pct. og er nu tæt på 1 mia. kr., men i B&O’s såkaldte B1-butikker er væksten kun på 10 pct., mens der hos såkaldte tredjepartsforhandlere var en fremgang på 111 pct. Det skriver Børsen.

Tredjepartsforhandlere er flere forskellige partnere og kæder, som har taget B&O’s billigere produkter på hylderne. Der er i løbet af det seneste år kommet næsten 2400 nye tredjepartsbutikker til, så der nu er 5700. Antallet af B1-butikker er stort set uændret.

"Man kan sige, at væksten kører uden om B&O-butikkerne. Generelt var B&O’s årsrappport ikke opløftende læsning," siger Morten Imsgaard, aktieanalytiker hos Sydbank, til Børsen.

Han understreger, at de eksklusive B&O-butikker først og fremmest skal leve af at sælge de dyrere, klassiske Bang & Olufsen-produkter - store tv, højttalere osv. Og det kniber altså med at holde salget, fordi lancering af en række tv-produkter er forsinket.

Pandora skruer op for antallet af butikker

Nyt butikscenter på Fyn ramt af usikkerhed

Butiksprojekt i Vejle i modvind - borgmester holder fast

Mere fra EjendomsWatch

Briefing uge 47: Den svære afsked

Udskiftning i ledelseslaget hører til livets gang i den danske ejendomsbranche, men som vi så eksempler på i den forgange uge, kan det gøres mere eller mindre elegant. Samtidig gjorde nogle af de helt store aktører sig gældende, og den største af dem alle truede ligefrem med at vende Danmark ryggen.

Aftale med ny statslig superfond betyder fuldt hus hos pensionsinvestor i Nordhavn

AP Ejendomme og Danmarks Eksport- og Investeringsfond indgår lejeaftale til et trecifret millionbeløb, der gør den nye offentlige fællesfond til ankerlejer i det knap 17.000 kvm store Orienthuset, som står klar i Nordhavn til marts. Adm. direktør hos AP Ejendomme Peter Olsson beretter om markant lejerinteresse fra både ind- og udland.

Læs også

Seneste nyt

EjendomsWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra FinansWatch

Seneste nyt fra Watch Medier