Matas leverer vækst i vigtigt kvartal

Materialistkæden øger salget med godt 1 pct. i tredje kvartal.
Foto: Ritzau Scanpix/Peter Klint
Foto: Ritzau Scanpix/Peter Klint
AF RITZAU

Matas øgede salget med 1,3 pct. i det tredje kvartal af 2016/17, når der måles på omsætningen i butikker, der har været åbne i mindst et år.

Samlet steg omsætningen i kvartalet, der omfatter den vigtige julehandel, med 1,2 pct. til 1064 mio. kr. Det fremgår af en kort handelsopdatering fra materialistkæden, der samtidig fastholder forventningerne til hele 2016/17.

"I et marked med en fortsat intensiveret konkurrence er vi glade for at have opnået en positiv like-for-like vækst i det vigtige tredje kvartal," siger adm. direktør Terje List ifølge opdateringen.

Han peger blandt andet på høj vækst på den såkaldte "Black Friday" samt en flot salgsudvikling i Stylebox, Matas' kæde af skønhedsbutikker.

For hele 2016/17 fastholder Matas forventningerne om en like-for-like omsætningsvækst i på 0 til 2 pct. Driftsmarginen opgjort før afskrivninger, EBITA-marginen, forventes fortsat realiseret på et niveau omkring 16 pct.

Regnskabet for tredje kvartal offentliggøres den 8. februar.

Matas mærket af ekspansiv Normal-kæde

Cremekæde invaderer Danmark med nye butikker 

Normal-ejere vil sælge ud af den voksende butikskæde

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også