EjendomsWatch

Cremekæde invaderer Danmark med nye butikker

En international kæde går nu målrettet efter det danske marked og vil åbne masser af butikker i de kommende år.

Foto: Ritzau Scanpix/Lise Balsby

Hollandske Rituals Cosmetics klar til at erobre det danske marked med en offensiv strategi, hvor der skal åbnes butikker for fuld kraft. Det skriver Berlingske Business.

Ekspansionen startede i Rødovre og Frederiksberg i september, og siden har Rituals Cosmetics, der blandt andet forhandler makeup og krops- og ansigtspleje, fornyeligt slået dørene op til deres butik i Købmagergade i København. Men der skal meget mere fart på, og i slutningen af 2017 skal der være mellem 12 og 15 butikker, og inden for et par år skal Danmark have mellem 30 og 40 Rituals-butikker. Det fortæller Raymond Cloosterman, der er stifter og topchef i Rituals Cosmetics.

"Vi har testet det danske marked ved at have en lille shop-in-shop i Magasin i tre år, og det er gået rigtigt godt," siger han til avisen.

Den hollandske kæde skal på danske marked blandt andet kæmpe mod Normal og Matas. Men den adm. direktør i Matas, Terje List, siger til avisen, at han ikke frygter konkurrencen, da Matas er en tilgængelig kæde, hvor folk kommer, mens udenlandske butikker skal ligge steder med mange mennesker for at få det til at løbe rundt.

Rituals åbnede den første butik i Amsterdam i 2000. I dag har kæden 485 butikker og mere end 1.450 shop-in-shops i sammenlagt 27 lande.

Matas mærket af ekspansiv Normal-kæde

Normal-ejere vil sælge ud af den voksende butikskæde

København oplever rift om butikslokaler 

Mere fra EjendomsWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

EjendomsWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra FinansWatch

Seneste nyt fra Watch Medier