Stordalen afviser dumping af hotelpriser

Den norske hotelmilliardær svarer igen på beskyldninger fra konkurrent om, at han medvirker til usund konkurrence på det københavske hotelmarked. "Allan Agerholm taler mod bedre vidende," siger Petter Stordalen til Børsen.
Petter Stordalen, ejer af Nordic Choice Hotels. | Foto: Dorte Tuladhar/Københavns Lufthavn.
Petter Stordalen, ejer af Nordic Choice Hotels. | Foto: Dorte Tuladhar/Københavns Lufthavn.

Den norske hotelmagnat Petter Stordalen afviser konkurrenceproblem og forklarer store underskud på driften af sine danske hoteller med, at hans ejendomsselskaber har overskud.

Det skriver Børsen.

Stordalen udtaler sig, efter Allan Agerholm, adm. direktør hos konkurrenten BC Hospitality Group, beskyldte den norske rigmand for at dumpe priserne og medvirke til en usund konkurrence på det københavnske hotelmarked.

"Allan Agerholm taler mod bedre vidende, når han beskylder os for prisdumping. Når vi øger belægningen og prisen med 5 pct. i gennemsnit på vores hoteller, mens markedet står stille, så er det en vigtig bekræftelse på, at vi skaber hotelprodukter, der appellerer til de målgrupper, vi forsøger at nå," siger Petter Stordalen, ejer af hotelkæden Nordic Choice Hotels, til avisen.

Stordalens hoteller gennem de seneste fire år har genereret et underskud på 150 mio. kr., men han henviser til, at hans hoteller har klaret sig bedre end gennemsnitttet på en række nøgletal.

Petter Stordalens familiekoncern ejer selv hotellernes bygninger og har oprettet små ejendomsselskaber for hvert hotel, og her går det godt.

Ejendomsselskabet for Hotel Skt. Petri har tocifrede overskud i de seneste fire år, mens Ejendomsselskabet Sagahus A/S, der huser Comfort Hotel Vesterbro, også genererer overskud, skriver Børsen.

Omkring 10.000 hotelværelser sendes ud på markedet inden for en kort årrække, og det får branchen til at holde skarpt øje med udviklingen i ny kapacitet.

I oktober omtalte EjendomsWatch nye tal fra Dansk Brancheanalyse, der netop advarede om overkapacitet.

Tabsgivende offensiv hos norsk hotelmogul får rival til at lange ud

Hotelmilliardær navngiver nyt hotel til 1,5 mia. kr.

Hotelmagnat: Selfie-faktor er vigtigere, end om budgettet holder

Hotelmilliardær vil åbne nye koncepter i Danmark: "One size fits no one"

Otte års mangel på hotelværelser er slut – nu kommer overkapaciteten 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også