MT Højgaard skal løftes efter ny skuffelse: Topchef vil måle, om medarbejderne er digitale nok

Det tager tid at ændre adfærden blandt medarbejderne hos MT Højgaard. Sådan lyder forklaringen fra topchefen gennem fire år på, at entreprenørkoncernen endnu engang har måttet se indtjeningen smuldre.
AF CAMILLA BERGSAGEL NIELSEN

Han fik konkurrenten NCC på ret køl, og nu var det MT Højgaards tur. Efter milliontab og et årti, hvor overskudsgraden aldrig nåede over 3,2 pct., besluttede bestyrelsen sig for at sætte en turnaround i gang. Den rette mand til at vende udviklingen i entreprenørgiganten, som er resultatet af fusionen mellem Højgaard & Schulz og Monberg & Thorsen tilbage i 2001, hed Torben Biilmann.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også