Magasin leverer sit hidtil bedste resultat

Flere af koncernens stormagasiner står foran omfattende moderniseringer.
Foto: Ritzau Scanpix/Søren Staal.
Foto: Ritzau Scanpix/Søren Staal.
AF RITZAU

Shoppelysten fejler tilsyneladende ikke noget hos kunderne i Magasin.

De seks stormagasiner og selskabets webshop har torsdag aflagt årsregnskab, og det viser en stigning i både omsætning og overskud.

I alt blev der lagt 2,85 mia. kr. i kasserne, hvilket er en stigning på 3 pct.

Det resulterede i et resultat før skat på 179 mio. kr., som er det bedste i stormagasinets lange historie.

Og overskuddet skal blandt andet investeres i at gøre indkøbsoplevelsen endnu bedre, lover økonomidirektør Peter Fabricius.

"Når vi moderniserer vores fysiske omgivelser, så gør vi det for at skabe de bedste rammer for nye brands, nye servicetiltag og ny inspiration."

"Vi kan ikke give vores kunder noget ekstra, hvis ikke vi giver os selv pladsen til at kunne tænke, planlægge og virkeliggøre tiltag, der både overrasker og henrykker," siger han.

Allerede i det forgangne regnskabsår er der blevet investeret 70 mio. kr. i en ombygning af stueetagen i stormagasinet på Kongens Nytorv i København, der åbner fredag.

Senere er der tanken, at både onlinebutikken og varehusene i Aarhus, Lyngby og Odense skal shines op.

Magasin fylder snart 150 år, men kunderne er langt yngre. Faktisk viser en undersøgelse, at 45 pct. af stormagasinets kunder er under 30 år.

Kvinderne er klart i overtal og udgør hele 82 pct.

Københavnsk storcenter med tantebestyrelse skovler penge ind

Ny investor skyder trecifret millionbeløb i Esbjerg Storcenter

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også