Hotelbranchen raser over bookingportaler

Der er løsnet op for konkurrencen mellem de store bookingportaler, viser en stikprøve. Men den er overfladisk og forbigår selve problemet, mener Horesta og Dansk Erhverv.
Foto: Joachim Ladefoged/Polfoto
Foto: Joachim Ladefoged/Polfoto
AF RENÉ DEICHGRÆBER

De populære portaler til booking af hotelværelser er bekvemme, men de holder hotellerne i et jerngreb og stækker derfor den fri konkurrence på markedet. Det mener flere brancheorganisationer, som ikke har meget til overs for en ny stikprøve fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, der ellers tyder på større konkurrence mellem bookingportaler som Hotels.com, Booking.com og HRS.com.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også