Bankers boligportal går nu målrettet efter køberne

For to og et halvt år siden gik Bolighed i luften, og i dag har siden mere end to mio. unikke brugere, så stort set alle inden for målgruppen i Danmark har været på siden mindst én gang.
Det skriver Børsen.
Og nu har ejerne, Spar Nord, Nykredit, Sydbank og Arbejdernes Landsbank, bestemt sig for at satse på boligkøbere.
"I de første år har vi sendt mange prøveballoner op og prøvet forskellige idéer af for at blive klogere på boligkøberes og sælgeres adfærd. Det er en logisk udvikling, at vi nu fokuserer på køberne. De står ofte alene og er under et massivt tidspres og har derfor brug for hjælp og rådgivning," siger Christian Jaspers, der er topchef i Bolighed, til avisen.
Udover finansiering skal siden også tilbyde produkter og tjenester fra andre leverandører.
"Vi skal ikke sælge alverdens mærkelige ting. Det skal være rettet mod drømmeboligen, og den kan eksempelvis være produkter fra vores ejerkreds eller fra andre partnere som boligadvokater, byggesagkyndige eller forsikringsselskaber," siger han.
Udover en søgemaskine med alle huse, lejligheder og andelsboliger, der er til salg, har Bolighed også lavet en tjeneste, som kan sammenligne økonomi, naboer, industririsiko med mere.
Sidste år havde Bolighed en nettoomsætning på 21,5 mio. kr. og et underskud på 596.000 kr., skriver avisen.