EjendomsWatch

Politikere trodser embedsmænd og bøjer sig for gummistøvledesigner

Helsingør Byråds teknik-, miljø- og klimaudvalg er åben for, at designeren Ilse Jacobsen kan få en ny landzonetilladelse, og dermed drive sin eksisterende virksomhed videre på samme adresse.

Foto: Lars Krabbe/Polfoto (arkiv)

Gummistøvledesigneren Ilse Jacobsen kan se frem til at forblive på den omstridte adresse Holmenevej 31 i Ålsgårde — i hvert fald hvis formand for Helsingør Byråds teknik-, miljø- og klimaudvalg Johannes Hecht-Nielsen (V) får ret, skriver Helsingør Dagblad.

Ilse Jacobsen har tidligere fået dispensation til at drive virksomhed på adressen, der ligger i en landzone, hvor man ikke må drive erhverv. Den ligger ifølge V-politikeren dog lige på grænsen af, hvor der må drives virksomhed. Men nu skal de lokale politikere altså tage stilling til sagen, om hvorvidt virksomheden må blive liggende. Det lover umiddelbart godt for designeren.

"Jeg er overbevist om, at der igen vil være flertal for, at vi giver denne her tilladelse. Vi ved godt, at der vil blive klaget, og så må vi afvente og se, hvad Planklagenævnet gør," siger Johannes Hecht-Nielsen til avisen forud for et udvalgsmøde.

Mediet fortæller, at Venstre-politikeren bakkes op af udvalgsmedlemmer fra De Konservative og Socialdemokratiet. Ilse Jacobsen har tidligere fortalt, at hun vil trække kommunen i retten, hvis ikke hun får lov at blive med de nuværende 35 medarbejdere.

Gummistøvledesigner parat til at trække kommune i retten

Gummistøvledesigner bringer spa-koncept til Carlsberg Byen 

Mere fra EjendomsWatch

Briefing uge 48: Købmændenes klub

Ejendomsdirektøren i en større dagligvarekæde spiller en ufrivillig hovedrolle i en penibel sag, der ser ud til at gribe om sig. Det samme gør intrigerne i landets største almene boligforening, hvor en direktørfyring ser ud til at dække over mere, end hvad øjet lige ser.

Konkurrence om at byudvikle ved København Syd Station er begyndt

Metroselskabet starter udbud af nyt byområde ved Ny Ellebjerg Station, som fra næste år bliver døbt København Syd med metro, tre S-togslinjer og flere internationale tog til følge. Byområdet skal indeholde erhverv, boliger og butikker, fremgår af udbudsmaterialet.

Læs også

Seneste nyt

EjendomsWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra FinansWatch

Seneste nyt fra Watch Medier