EjendomsWatch

Detailhandlens kæmper satser på små butikker som nyt våben

Ændrede forbrugsvaner, mere nethandel og flere danskere med lyst til at bo i storbyerne stiller helt nye krav til forretninger og kæder. Flere af de store detailselskaber ekspanderer med nye og små butikskoncepter for at følge trenden.

Flere store detailselskaber laver mindre butikker – især i storbyerne. Begrebet downsizing er en global trend – her i landet er alle fra Jysk og køkkenkæder til de store dagligvarekæder med på at åbne mindre city-butikker for at fange nye kunder og spare husleje. Coop Danmark er med på trenden og er ved at rulle en kæde af mindre butikker ud i København under navnet Brugsen. | Foto: Rune Aarestrup Pedersen/Jyllands-Posten

Hård kamp om forbrugernes indkøbskroner får detailkæder til at rulle flere nye butikskoncepter ud. Og især små butikker, placeret hvor mange danskere kommer forbi. De skal på samme tid øge det samlede salg og trække helt nye kundegrupper til.

Butikskæder inden for dagligvarer og eksempelvis køkkener og boligudstyr eksperimenterer aktuelt med de nye formater. Satsningen er udløst af flere faktorer. Lige fra at de fysiske butikker er presset af konkurrence fra øget onlinehandel til jagt på nye kundegrupper og reduktion af omkostninger.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EjendomsWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FinansWatch

Seneste nyt fra Watch Medier