BC Hospitality Group runder milliardomsætning og vil købe op

Selskabet bag af Bella Center, Crowne Plaza og Marriot leverer rekordresultat og erklærer sig klar til at købe op og bygge nyt.
Foto: Finn Frandsen/Polfoto
Foto: Finn Frandsen/Polfoto

Væksten i konferencer i København og Aarhus har sat et positivt aftryk på regnskabet for BC Hospitality Group, der har blandt andet Bella Center, Crowne Plaza og Marriot i porteføljen.

Omsætningen steg med 16 pct. og landede på 1,13 mia. kr., skriver Berlingske Business. Resultatet før af- og nedskrivninger blev 214 mio. kr., hvilket svarer til 54 pct. mere end året før.

For at blive ved med at få beløbene på bund- og toplinje til at vokse har BC Hospitality Group øjnet et "kæmpehul" i markedet for high-end hoteller og er på udkig efter opkøbsmuligheder eller muligheder for at bygge nyt.

"Vi kan se, at der i København, Stockholm og Oslo er et stort hul for at skabe internationalt brandede hoteller, og det er en del af vores forretningsmodel at lave sådan nogle," siger Allan Agerholm, direktør for BC Hospitality Group, til Berlingske Business.

BC Hospitality Group råder i dag over knap 1600 hotelværelser og 162 konference- og mødelokaler.

"Ekstrem" efterspørgsel på ejendomme til hoteller i København  

Norsk milliardær varsler storoffensiv på det københavnske hotelmarked

Bella Center-ejer splitter forretningen ad 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også