"Brutal adfærd": Familieejet udlejer taber klagesager på stribe

Et voksende antal klagesager hjemsøger det københavnske ejendomsselskab City Apartment, der bl.a. anklages for at sætte lejen for højt. Direktør har tænkt sig at benytte sig af ankemuligheder.
City Apartments domicil ved søerne i København. | Foto: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering
City Apartments domicil ved søerne i København. | Foto: Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering

Flere og flere utilfredse lejere klager over City Apartment. I det forgangne år blev der således rejst 70 klagesager mod det familieejede ejendomsselskab, og set over de seneste tre år når antallet op på 143.

Det skriver Børsen, der har fået aktindsigt i dokumenter fra Københavns Kommunes Husleje- og Beboerklagenævn, der har givet lejerne medhold i 64 af 75 behandlede klagesager siden 2020 svarende til 85 pct.

Adm. direktør Rolf Petersen, hvis far, Svend Petersen, grundlagde firmaet i 1990, udtaler, at ”det er jo aldrig godt, når man taber en sag, men vi kan anke til boligretten og i sidste ende landsretten, så det betyder ikke nødvendigvis, at lejerne ender med at få medhold, hvis de får det i huslejenævnet.”

Ifølge Claus Højte, direktør i LLO Hovedstaden, er netop City Apartment ”i en liga for sig.” 

”De udviser en brutal adfærd over for lejerne, hvor de sætter lejen så højt, som de overhovedet kan slippe afsted med, selvom de udmærket ved, hvad der er et lovligt lejeniveau,” siger han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også