Peter Høgsted: "Det vil altid være supermarkedet der er livsnerven i Coop"

Hvis supermarkederne fastholder et ensporet fokus på pris og tilbud, vil de tabe kampen om kunderne til discountbutikkerne. Sådan lyder vurderingen fra Peter Høgsted, der er tidligere topchef i Coop, og som her kritiserer dagligvarebranchen for mangel på innovationslyst.
Supermarkederne bliver glemt i Coop og i resten af dagligvarebranchen, mener Peter Høgsted. Han blev i 2020 fyret som topchef i Coop, og nu stiller han for første gang siden da op til et interview. | Foto: Sofia Busk
Supermarkederne bliver glemt i Coop og i resten af dagligvarebranchen, mener Peter Høgsted. Han blev i 2020 fyret som topchef i Coop, og nu stiller han for første gang siden da op til et interview. | Foto: Sofia Busk

”Det er svært at påstå, at dagligvarehandlen er kedelig i øjeblikket – det er den langtfra. Der sker virkelig ting og sager, men det er ikke innovationslysten, der driver det. Det er mere makroøkonomiske forhold,” siger Peter Høgsted.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også