Tilfreds topchef: ”Kunderne er vendt tilbage til de fysiske butikker”

Salget i de fysiske butikker steg i Matas-kæden sidste år og var den primære årsag til væksten i selskabet, mens onlinesalget lå fladt. Trods usikkerhed og faldende forbrugertillid fastholder selskabet vækstmål.
Nogle kunder har handlet lidt mere af nød end af lyst på nettet under corona, siger Matas-topchef Gregers Wedell-Wedellsborg. | Foto: Stine Bidstrup/ERH
Nogle kunder har handlet lidt mere af nød end af lyst på nettet under corona, siger Matas-topchef Gregers Wedell-Wedellsborg. | Foto: Stine Bidstrup/ERH

Med en toplinje på 4,34 mia. kr. i det skæve regnskabsår 2021/22, der blev præsenteret onsdag morgen, satte Matas ny omsætningsrekord og rykkede tættere på den langsigtede målsætning om en toplinje på 5 mia. kr. i 2025/26.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også