Købmandskæder vil bruge franchisemodel i deres jagt på flere butikker

Dagrofa-koncernen vil over den næste strategiperiode investere et trecifret millionbeløb i sine kæder. Både butiksåbninger og en ny franchisemodel, der skal friste interesserede købmænd, indgår i planerne.
Ifølge Retail Institute øgede Spar sidste år sin markedsandel fra 2,4 til 2,5 pct. af markedet, imens det for Min Købmand-kæden steg fra 1,4 til 1,5 pct. De tre kæder gik tilsamen frem med 23 butikker i 2021. | Foto: Jørgen Rudbeck
Ifølge Retail Institute øgede Spar sidste år sin markedsandel fra 2,4 til 2,5 pct. af markedet, imens det for Min Købmand-kæden steg fra 1,4 til 1,5 pct. De tre kæder gik tilsamen frem med 23 butikker i 2021. | Foto: Jørgen Rudbeck

I takt med at nytårsklokkerne ringede det nye år ind, betød januar også en ny strategiperiode i Dagrofa-koncernen under navnet "Fremgang Sammen".

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også