Hotelejer: "Nu vil vi gerne være en landsdækkende hotelkæde"
![Jan og Dorte Milling, der står bag Milling Hotels. | Foto: PR.](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article11341793.ece/ALTERNATES/schema-16_9/EJW%2520Jan%2520Milling%2520Dorte%2520Milling%2520Hotels.jpg.jpg)
Den fynske hotelkæde Milling Hotels vil være landsdækkende. Jan og Dorte Milling, der står i spidsen for det familieejede selskab, retter fokus mod Hovedstaden, efter parret har nået målet om, at kæden skulle eje ti hoteller inden 2020.
Det skriver Børsen.
"Dengang i 2010 syntes vi, at det var et sjovt udgangspunkt. Nu har vi gjort det. Nu vil vi gerne være en landsdækkende hotelkæde," siger Jan Milling, adm. direktør i Milling Hotels, til avisen.
Han uddyber, at det er nødvendigt at være til stede i København for at nå målet om at blive en landsdækkende kæde, men anerkender, at det københavnske marked er svært.
Jan Milling forventer en pris på ca. 1 mio. kr. pr. værelse og at der sandsynligvis går et par år, før hotelkæden kommer til at købe i København, da sådan en handel kræver en vis opsparing og omtanke, skriver Børsen.
Milling Hotels sidste opkøb var Hotel Ritz på Banegårdspladsen i Aarhus, som fandt sted tidligere i år. Derudover købte kæden to hoteller i Odense i slutningen af 2018.
Milling Hotels leverede i 2018 et årsresultat før skat på 15,5 mio. kr., hvilket er en lille nedgang fra 2017, hvor resultatet før skat landede på 17,5 mio. kr.
"Vi har lavet flere store investeringer i 2018, hvor vi blandt andet investerede i to nye hoteller, Mini 11 og Mini 19, i Odense, ligesom vi færdiggjorde vores nye konferencebygning samt opførte et orangeri med plads til 300 spisende gæster på Hotel park i Middelfart," udtaler Jan Milling i en pressemeddelelse fra Milling Hotels.
(Artiklen er opdateret kl. 10.30 med tal fra årsregnskabet.)
Milling Hotels køber Hotel Ritz i Aarhus