Butikscentre går i krig med nethandlen

Danske shoppingcentre kæmper hårdt om at blive endnu større og trække flere forbrugere til. Koncerter, mad og aktiviteter er på programmet, mens mange butikskæder i detailhandlen kæmper hårdt i dysten mod øget onlinehandel.
Helle García Korndal, landechef for Unibail-Rodamco, der blandt andet ejer Fisketorvet ved Dybbølsbro i København. | Foto: Fisketorvet.
Helle García Korndal, landechef for Unibail-Rodamco, der blandt andet ejer Fisketorvet ved Dybbølsbro i København. | Foto: Fisketorvet.
AF JESPER OLESEN

Indtil for kort tid siden stod menuen oftest på en fransk hotdog, dagens ret eller en kop kaffe, hvis indkøbsturen skulle peppes op. Nu kan shopping kombineres med trendy madretter, smarte drinks og de mest hotte kaffe-aftapninger. Eller koncerter med populære sangere, deltagelse i madskoler og langbordsmiddage. Biografer, legeland, neglesaloner og andre aktiviteter er også blevet en fast del af udbuddet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også