EjendomsWatch

Butikscentre går i krig med nethandlen

Danske shoppingcentre kæmper hårdt om at blive endnu større og trække flere forbrugere til. Koncerter, mad og aktiviteter er på programmet, mens mange butikskæder i detailhandlen kæmper hårdt i dysten mod øget onlinehandel.

Helle García Korndal, landechef for Unibail-Rodamco, der blandt andet ejer Fisketorvet ved Dybbølsbro i København. | Foto: Fisketorvet.

Indtil for kort tid siden stod menuen oftest på en fransk hotdog, dagens ret eller en kop kaffe, hvis indkøbsturen skulle peppes op. Nu kan shopping kombineres med trendy madretter, smarte drinks og de mest hotte kaffe-aftapninger. Eller koncerter med populære sangere, deltagelse i madskoler og langbordsmiddage. Biografer, legeland, neglesaloner og andre aktiviteter er også blevet en fast del af udbuddet.

I en tid hvor onlinehandlen boomer, investerer shoppingcentre, stormagasiner og varehuse stort i at gøre sig lækre over for forbrugerne. Den tendens vil kun fortsætte, når detaileksperter kigger ind i spåkuglen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EjendomsWatch

Amerikansk investor køber Coop-butikker for 300 mio. kr.

11 supermarkeder på i alt 13.100 kvm har skiftet hænder i en sale & leaseback-aftale mellem Coop Danmark og amerikanske W.P. Carey. "Norden fortsætter med at være et nøglemarked for W.P. Carey," udtaler amerikanerne, der ser handlen som starten på et langsigtet partnerskab.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FinansWatch

Seneste nyt fra Watch Medier