Ejendomsforvalter får kvalitetsstempel

Ejendomsforvaltningsselskabet Deas har som det første i ejendomsbranchen opnået at blive certificeret efter den såkaldte ISO 9001:2015-standard, meddeler selskabet.
Certificeringen er en officiel godkendelse af, at Deas efterlever standardens krav i alle enheder i organisationen og har skabt strømlinede processer.
"ISO-certificeringen er en blåstempling af vores kvalitetsledelsessystem, som vi er meget stolt af. Men certificeringen i sig selv var ikke målet. Ambitionen har været at få et fælles styringsgrundlag, der lever i alle dele af organisationen. Det højner kvaliteten i alle vores processer, til gavn for kunderne, der er garanteret en ensartet høj service og kvalitet af leverancerne,” siger Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør i Deas, i meddelelsen.
Han påpeger, at lige præcise standarder og processer er rygraden i en servicevirksomhed som Deas — noget, som også en vigtig kunde som Pensiondanmark påskønner:
"PensionDanmark skal have fuldkommen sikkerhed for, at vores ejendomsportefølje drives effektivt, og at vi og vores lejere serviceres med den aftalte kvalitet. Dette sikres med Deas' kvalitetsledelsessystem, og ISO-certificeringen betrygger os derfor i valget af Deas som samarbejdspartner,” siger Marius Møller, ejendomsdirektør i Pensiondanmark Ejendomme, i meddelelsen.
Deas forvalter cirka 2000 erhvervs- og boligejendomme med cirka 70.000 lejemål i Danmark, deriblandt Pensiondanmark Ejendommes ejendomsportefølje.
ISO 9001 er ifølge meddelelsen verdens mest udbredte standard for styring af kvalitet, der udkom i en ny udgave i 2015. Den består af syv kvalitetsledelsesprincipper: Kundefokus, ledelse, medarbejdernes engagement, procesorientering, forbedringer, styring af relationer og vidensbaseret beslutning.
Deas får ny afdelingschef for bygherrerådgivning
Deas bliver malket af kapitalfonden Montagu
Deas-chef afviser at malkning fra kapitalfond er noget problem