H&M går efter flere og større butikker i Danmark

Den svenske tøjkæde havde 4 pct. fremgang i Danmark i første halvår, siger landechef til investormediet Investor.
Landechef for H&M Christel Friis-Mikkelsen. | Foto: PR
Landechef for H&M Christel Friis-Mikkelsen. | Foto: PR

Modekoncernen H&M, der onsdag er aktuel med halvårsregnskab, er på vej til at supplere sine nuværende 102 butikker i Danmark, skriver det nye digitale investorsite Investor, der er en del af Jyllands-Postens erhvervsmedie Finans.

"Vi ser stadig muligheder for at åbne butikker på det danske marked. Dels helt nye butikker, som eksempelvis i Tønder og Middelfart - og dels udvide eksisterende butikker med mere salgsareal og nye koncepter for at forbedre udvalget for kunden," siger landechef Christel Friis-Mikkelsen til Investor.

Ifølge landechefen omsatte H&M for knap 2,7 mia. kr. i Danmark i første halvår mod knap 2,6 mia. kr. i samme periode 2015.

På globalt plan vil børsnoterede H&M udvide antallet af butikker med 10-15 pct. årligt.

Kriseramt modekoncern sætter domicil til salg

Skuffende salg tvinger kæde af tøjbutikker til at nedjustere

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også