Aarhus Kommune køber nyt it til at administrere 2,2 mio. kvm ejendomme

Kommunen har indgået en købsaftale med it-firmaet KMD om en løsning til administration af kommunale ejendomme.
KMD står bag ny it-løsning til administration af ejendomme i Aarhus.
KMD står bag ny it-løsning til administration af ejendomme i Aarhus.
AF JAKOB SKOUBOE

Aarhus Kommune har indgået en aftale med KMD om brug af en it-løsning til administration af 2,2 mio. kvm ejendomme i kommunen.

Det skriver KMD i en meddelelse.

Aarhus Kommune har valgt et Facility Management-system, der leveres af KMD i partnerskab med Mainmanager Danmark.

"Det er Aarhus Kommunes ambition at drive et effektivt og sammenhængende facility-miljø. Vi har valgt en it-løsning, der scorer højt i vores vurdering af funktionalitet, og som kan bidrage til vores rejse på Facility Management-området," siger Anne Lagerberg, der er funktionsleder ved Aarhus Kommune Teknik og Miljø, Ejendomme.

De to selskaber skal levere Facility Management-systemet KMD Opus MainManager.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie ITWatch.)

Park Street Nordicom vil skrotte ejendomsadministratorer med nyt it-system

Ophævet kontrakt får Nordicom-topchef til at skyde tilbage mod Poul Erik Bech

Administrator efter brud mellem Nordicom og Lea: "Det er lidt af en bordbombe"

Aarhus-bydel kan se frem til nye 3200 boliger 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også