EjendomsWatch

Drømmene står i kø i Jernbanebyen – grundejerne må skele til økonomien

En vision om en park med plads til biodiversitet fik stort bifald fra de fremmødte til bydelsdebat om den nye bydel Jernbanebyen på Vesterbro i København. Men grundejerne DSB og Freja understregede, at der skal være økonomisk sammenhæng mellem antallet af boliger, byggeprocent og grønne områder. EjendomsWatch var med.

Både politikere og grundejere var mødt op for at debattere Jernbanebyens fremtid. Fra venstre: Overborgmester Frank Jensen (S), kultur- og fritidsborgmester Francisca Rosenkilde (ALT), stedfortrædende teknik- og miljøborgmester Karina Vestergård Madsen (EL), direktør i DSB Ejendomme Jes Transbøl og direktør i Freja Ejendomme Carsten Rasmussen. | Foto: Tim Jensen/Bark Rådgivning.

KØBENHAVN – En ny bydel i DSB's værskstedsområde ved Otto Busses Vej på Vesterbro skal rumme store, grønne arealer med plads til idræts- og rekreative formål, siger politikerne. Men der skal bygges boliger nok, til at byudviklingsprojektet kan betale sig, siger grundejerne.

Der var ikke fuldkommen enighed om, hvad fremtiden skal bringe for området mellem Enghavevej, Vasbygade og banelegemet på kanten af Vesterbro, der skal forvandles til en ny bydel under navnet Jernbanebyen, da københavnere, politikere, grundejere og andre interesserede søgte ly for sensommersolen onsdag 28. august i det gamle DSB-lokomotivværksted.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EjendomsWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

EjendomsWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra FinansWatch

Seneste nyt fra Watch Medier