Efter et par år med stort fokus på økologi, kvalitet og lokale fødevarer, har første halvår af 2017 været særdeles præget af, at den årelange kamp om kvadratmeter i dansk detail har krævet nogle store ofre.
Størst og mest markant var det, da Dagrofa traf beslutning om at lukke Kiwi-kæden ned. Ikke alene betød det lukningen af 103 butikker i hele landet. Det indikerede med al tydelighed også, at det har været lige nøjagtig så svært at vride fortjeneste ud af det danske discountmarked, som regnskabstallene i de seneste år har indikeret for i hvert fald tre af kæderne på markedet.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra EjendomsWatch
Innovationslyst overrasker topchef fra USA: ”I sidste ende handler det om profitmotivet"
PROPTECH SYMPOSIUM: Verden kan lære meget fra Danmark og resten af Europa, hvad angår virksomheders vilje til at integrere innovation i forretningsmodellen. Omvendt ”er der intet andet land i verden, der bevæger sig fremad som USA,” når der er udsigt til profit, siger Michael Beckerman, adm. direktør i amerikanske Cretech.