Dansk kæde vil øge antallet af butikker over 50 pct.

Genbrugskæden Børneloppen vil udvide i Danmark og samtidig gøre entré i udlandet. 
Bag Børneloppen står Johanna Kiel og Morten Brandt sammen med deres ægtefæller, Niels Kiel og Sofie Brandt. | Foto: PR
Bag Børneloppen står Johanna Kiel og Morten Brandt sammen med deres ægtefæller, Niels Kiel og Sofie Brandt. | Foto: PR

Over de kommende tre-fire år vil ejerne bag genbrugskæden Børneloppen øge antallet af butikker i Danmark fra 12 til 30, skriver Børsen

”Corona var frygtelig, fordi vi er en volumenforretning, der lever af mange mennesker. De to nedlukninger var en megalussing økonomisk. Nu føler vi dog, at vi er vindere i den her inflationskrise,” siger Johanna Kiel, medejer af Børneloppen.

Børneloppens koncept er, at almindelige forbrugere kan leje stande i virksomhedens butikker og derigennem sælge bl.a. brugt børnetøj. Udover lejen betaler lejeren 17 pct. af sin gevinst til kæden, skriver Børsen.

Samtidig med de nationale vækstplaner øjner virksomheden også mulighed for udenlandsk ekspansion, hvor man aktuelt er til stede med en enkelt butik i henholdsvis Belgien og Island. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også