Butikskæder frygter krigens påvirkning på forbrugerne: "Der er en enorm usikkerhed"

Flere store danske detailvirksomheder som Sport 24, møbelkæden Møblér og herretøjsforretningerne Mr og Din Tøjmand kan allerede nu mærke en tilbageholdenhed hos forbrugerne som følge af stigende fødevare- og energipriser og krigen i Ukraine.
Lars Elsborg, adm. direktør i Sport24, frygter, at den dalende købsvillighed blandt forbrugerne vil sætte sig over sigt. | Foto: Joachim Ladefoged/ERH
Lars Elsborg, adm. direktør i Sport24, frygter, at den dalende købsvillighed blandt forbrugerne vil sætte sig over sigt. | Foto: Joachim Ladefoged/ERH

Det er næppe gået manges næse forbi, at det i øjeblikket bliver dyrere og dyrere at være forbruger i Danmark.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også