Analytikere ser fysiske butikker klare sig trods onlineboom i dagligvarer

Coronakrisen har skubbet høj fart i det digitale salg af dagligvarer, også her i landet. Udviklingen vil fortsætte, men den bliver ikke nødvendigvis en trussel for de fysiske dagligvarebutikker, lyder vurderingen fra analytikere.
Foto: Laura Bisgaard Krogh/Ritzau Scanpix
Foto: Laura Bisgaard Krogh/Ritzau Scanpix
Af JESPER OLESEN

Onlinehandlen med dagligvarer har fået en kickstart under coronakrisen. Detaileksperter vurderer, at væksten kan fortsætte, da flere forbrugere er vænnet til den måde at købe madvarer på. Samtidig lyder vurderingen, at de fysiske dagligvarebutikker fortsat vil spille en helt afgørende rolle og sidde på størsteparten af salget.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også