EjendomsWatch

Netto bygger bæredygtige butikker for at vinde flere kunder

Netto-kæden åbner den første butik, som er bygget i genanvendelige materialer. Det sker i kampen om markedsandele blandt danskerne. Innovater og C.F. Møller har rådgivet.

"Den her bygning vil ikke komme til at koste mere end vores traditionelle Netto-bygninger," siger Michael Løve, chef for Netto International. | Foto: Jens Hartmann Schmidt

Klima bliver nu også en direkte del af konkurrencen mellem discountkæderne inden for dagligvarer. I hvert fald er Netto under Salling Group sikker på, at den får en konkurrencefordel ud af at bygge nye butikker i bæredygtige, genanvendelige materialer.

Kæden, der er Danmarks største inden for discount, åbner torsdag morgen den første butik med det grønne præg. Det sker i Horsens. Men ifølge chefen for Netto bliver det langt fra den sidste.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EjendomsWatch

Birch-koncernen halverer resultatet trods rekordomsætning: "Vi har investeret"

Silkeborg-udvikleren René Birchs koncern leverer vækst på omsætning, egenkapital og medarbejderstab, men resultatet halter efter. Ledelsen er dog tilfreds – selvom man havde forventet et årsresultat, der var dobbelt så stort. "Vi har vækstet til et niveau, som vi vil ligge stabilt på i årene, der kommer," siger partner til EjendomsWatch. (Opdateret)

Briefing uge 42: Regnskabsgymnastik for begyndere

Nogle gange er regnskaber så ugennemskuelige, at selv sensationshungrende journalister må klø sig i skægget. Og nogle gange er en personkredsen i ejendomshandel så speget, at långiverne siger fra. Selvom mange er på efterårsferie, så var der godt gang i kedlerne på EjendomsWatch. Læs gennemgangen af ugen, der gik.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FinansWatch

Seneste nyt fra Watch Medier