Aldi taber millioner på danske butikker – igen

Aldi Danmark kæmper for at modernisere og lave nye butikker, ændre organisationen og forbedre imaget. Samlet kostede 2019 kæden et underskud på over 500 mio. kr. efter en omsætning på 3,6 mia. kr.
Foto: Linda Johansen / Ritzau Scanpix
Foto: Linda Johansen / Ritzau Scanpix
AF JESPER OLESEN

Det er stadig rigtig dyrt for den tyske discountkæde Aldi at sælge dagligvarer til danskerne. I 2019 fik det danske selskab med 180 butikker et resultat før skat på minus 512 mio. kr. - et underskud, som er 131 mio. kr. større end året før.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også