Matas går efter større butikker og vil have udlejere til at bidrage økonomisk

Detailkæden oplever hastig vækst i onlinesalget og har samtidig sat 600 mio. kr. af til udvikling af fysiske butikker, som går hånd i hånd med det digitale salg.
Adm. direktør Gregers Wedell-Wedellsborg og Matas stiller nye krav til udlejere af butikker. | Foto: Lars Krabbe
Adm. direktør Gregers Wedell-Wedellsborg og Matas stiller nye krav til udlejere af butikker. | Foto: Lars Krabbe
AF JESPER OLESEN

Mens onlinesalget vokser hastigt, fortsætter den børsnoterede detailkoncern Matas på samme tid investeringerne i de fysiske butikker. Kæden melder nemlig om effekt for både salg og indtjening gennem moderniserede, større butikker.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også