Byggebranchen har fået sit eget digitale manifest

Vi er ikke teknologisk bagud i Danmark, men byggebranchen er bagud i forhold til produktivitet og udnyttelse af teknologi. Det skal der nu rettes op på med samarbejde på tværs af hele branchen, og et nyt digitalt manifest afstikker retningslinjerne.
Skal de politiske visioner om at løfte digitaliseringsniveauet i byggebranchen realiseres, kræver det ifølge Dansk Byggeri bl.a., at virksomhederne tager aktivt del i processen og investerer i den digitale udvikling. | Foto: Ritzau Scanpix/Jan Dagø
Skal de politiske visioner om at løfte digitaliseringsniveauet i byggebranchen realiseres, kræver det ifølge Dansk Byggeri bl.a., at virksomhederne tager aktivt del i processen og investerer i den digitale udvikling. | Foto: Ritzau Scanpix/Jan Dagø
AF HENRIK MALMGREEN

I januar måned fremlagde den daværende regering en strategi for digitalt byggeri. Ganske som den har fremlagt strategier for så mange andre digitale indsatsområder. På trods af de fine og velmenende ord, sker der imidlertid ikke altid meget, hvis ikke man som branche løfter i flok.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også