EjendomsWatch

EjendomsWatch sætter de største erhvervsmæglere under lup

Hvilke erhvervsmæglere har de bedste hjemmesider målt på relevans, brugervenlighed og troværdighed? Det tester EjendomsWatch i en ny undersøgelse.

De største erhvervsmæglere har investeret betydelige beløb i moderne hjemmesider, der skal medvirke til at indfange potentielle kunder.

Men hvilke hjemmesider byder på den bedste brugeroplevelse? Det har EjendomsWatch i samarbejde med analysefirmaerne Usergap og Novicell sat sig for at undersøge via et testpanel.

Analysen skal kortlægge hvilken af syv udvalgte erhvervsmægleres hjemmesider, der opleves bedst af nye kunder og hvorfor.

Analysefirmaerne udformer tre opgaver til testpersonerne. Det er opgaver, som en kunde ville udføre på hjemmesiderne i den indledende fase, hvor kunden er på udkig efter en erhvervsmægler. Opgaverne kan udføres på alle hjemmesider, og testen sammenligner, hvor godt den potentielle kunde oplever hjemmesiderne – altså brugeroplevelsen.

Der måles på brugeroplevelsen af opgaveløsningen, samt på

  • ­Relevans – indholdet opleves som værdiskabende
  • Troværdigt – er det tillidsvækkende
  • Brugervenligt – er det nemt at finde rundt
  • Godt design – er det pænt og tidssvarende
  • Oplevelsen før og efter besøget
  • Vil testpersonerne bruge den pågældende erhvervsmægler?
  • Hvilke services eller indhold var specielt godt på hjemmesiden? (svar i fritekst)

Hjemmesider fra syv erhvervsmæglere indgår i undersøgelsen:

  • Colliers
  • Cushman & Wakefield Red
  • CBRE
  • EDC Erhverv
  • Lintrup & Norgart
  • Newsec
  • Nordicals

­Usergap tester på 250 testpersoner, som er over 40 år og har over 500.000 kr. i årsindtægt og desuden en videregående uddannnelse.

Mere om undersøgelsen kan læses via dette link.

Hovedkonklusionerne fra undersøgelsen vil blive omtalt af EjendomsWatch i begyndelsen af maj.

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra FinansWatch

Seneste nyt fra Watch Medier