Hotelkæden Scandic bag nyt discount-koncept – overkapacitet præger 2019-tal

Konceptet Scandic Go skal tage konkurrencen op i det voksende økonomisegment, siger topchefen. Fire hoteller relanceres, heraf et i København. Nyt 2019-regnskab vidner dog om, at Scandic slås med overkapacitet på det danske hotelmarked.
Konceptet Scandic Go blev lanceret i forbindelse med hotelkoncernens årsrapport tirsdag. | Foto: PR / Scandic
Konceptet Scandic Go blev lanceret i forbindelse med hotelkoncernens årsrapport tirsdag. | Foto: PR / Scandic

Nordens største hotelkæde, Scandic, kaster sig nu ind i en kampen om de mere prisbevidste kunder med lanceringen af lavpriskonceptet Scandic Go. Det sker samme dag som Scandic-koncernen er aktuel med 2019-regnskab, hvor det danske marked skiller sig negativt ud fra den øvrige Scandic-forretning.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også