Ejendomsselskaber vil være mere synlige

Lejerne og deres medarbejdere skal vide, hvem der ejer den ejendom, de arbejder i til daglig. Dermed vil udlejerne sikre sig, at deres ejendommene ikke blot opfylder et behov i dag, men følger med udviklingen, fremgår det af en rundspørge fra PWC.
Foto: PR
Foto: PR

De fleste, der går på arbejde hver dag, tænker ikke over, hvem der faktisk ejer den ejendom, arbejdet foregår i. Men det ønsker topcheferne i ejendomsselskaberne at ændre på, skriver Berlingske på baggrund af en global undersøgelse fra rådgivningsvirksomheden PWC.

Ifølge den vil udlejerne være mere synlige, ikke blot over for dem, de indgår kontrakter med, men også over for brugerne af ejendommene – herunder de ansatte hos de virksomheder, der har lejet sig ind.

Ønsket om synlighed kommer dels af, at en bølge af nye, tekniske faciliteter er på vej ind i ejendommene. Det skal være med til at optimere driften og give brugerne større bekvemmelighed. Men det indebærer også, at der vil være en mere håndgribelig, daglig kontakt mellem ejerne og brugerne af en ejendom, skriver Berlingske.

"Det er blevet vanskeligere at leje kontorlokaler og -bygninger ud, hvis ikke disse er tilpasset udviklingen i de præferencer og prioriteter, som nutidens kontorarbejdere har. Samtidig er virksomheder, der lejer eller ejer kontorlokaler, blevet mere opmærksomme på bygninger og lokaler som et element i evnen til at tiltrække og fastholde talent og skabe øget produktivitet," siger Per Andersen, partner i PWC i Danmark, ifølge avisen.

Han peger på, at man skal tænke på ejendommens indhold, hvordan man bruger den og hvordan brugerne gerne vil leve fremadrettet. Ifølge Per Andersen skal skabes noget storytelling, og ejendommen skal kunne rebrandes til en alternativ anvendelse, hvis markedet skifter.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også