EjendomsWatch

Øget konkurrence lægger en dæmper på Scandics vækst

Det har været en varm sommer i Skandinavien, men selvom det gode vejr har trukket turister til, har blandt andet en øget konkurrence på nogle af Scandics markeder lagt en dæmper på omsætningen, siger direktøren.

I september åbnede Scandic et nyt hotel i Kødbyen i København. | Foto: PR.

Hotelvirksomheden Scandic har i årets første ni måneder øget antallet af hotelværelser med godt 20 pct. til 51.932 på årsbasis, mens der er blevet lagt en dæmper på omsætningen, der steg 0,3 pct. på sammenlignelig basis, like-for-like (LFL), viser kvartalsregnskabet torsdag.

"Øget turisme kombineret med varmt vejr og en svag svensk krone hjalp til at drive efterspørgslen i tredje kvartal, især i juli og august. Samtidig ser vi tegn på øget konkurrence i nogle af vores markeder, hvilket havde en dæmpende effekt på den underliggende vækst i kvartalet," siger Even Frydenberg, adm. direktør i Scandic, i forbindelse med regnskabet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EjendomsWatch

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FinansWatch

Seneste nyt fra Watch Medier