EjendomsWatch

Coop-topchef revurderer Kvickly-kædens fremtid

Flere af Kvicklys varehuse er formentligt for store til fremtidens dagligvaremarked, lyder det fra Peter Høgsted.

Foto: Ritzau Scanpix/Finn Frandsen.

Onlinesalget stiger løbende i dansk dagligvarehandel. Det betyder, at flere af Kvicklys varehuse kan vise sig for store i forhold til antallet af kunder.

Det fortæller Peter Høgsted, adm. direktør i Coop, til Dansk Handelsblad.

"Vi ser i øjeblikket på, hvor store Kvickly-butikkerne skal være i fremtiden. Vi mener, tiden er løbet fra de store varehuse, fordi nonfood-pladsen vil indskrænke sig i takt med, at folk mere og mere køber nonfood over nettet. Historisk har vi heller aldrig været dygtige nok til at drive de store varehuse. Primært fordi vi ikke har haft og i dag ikke har en sortimentsudvikling, der fylder kvadratmeterne op," siger han til mediet.

I løbet af i år har Coop lukket i alt 73 butikker i kæderne Irma, Dagli’brugsen og Fakta, skriver mediet videre.

Dades overtager 120.000 kvm erhvervsejendomme fra Coop

Medie: Coop lukker et stort antal Fakta-butikker

Coop trækker stikket i Kvickly — sælger til ærkerivalen

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch.)

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra FinansWatch

Seneste nyt fra Watch Medier