EjendomsWatch

Elektronikkæde sætter nye butiksåbninger på pause

Tempoet har været for højt i Power-kæden, der først åbner nye varehuse i 2019, siger adm. direktør Jesper Boysen i et interview.

Foto: Ritzau Scanpix

Gennem 2017 havde adm. direktør Jesper Boysen store ambitioner om i år at skulle åbne mindst fem nye danske varehuse i den aggressive elektronikkæde Power. I stedet må han bruge 2018 år på at sikre bedre lønsomhed i det danske selskab, som siden 2016 har åbnet 12 nye varehuse – syv i fjor.

Selskabet fik dog milliontab og har netop fået ny kapital tilført. Power dyster på elektronikmarkedet både med især øget onlinehandel og storkonkurrenten Elgiganten, hvor Jesper Boysen tidligere var chef. Han skiftede dog i 2013 til konkurrenten Expert, hvor de norske ejere ville sætte fart i den nye kæde Power. 

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EjendomsWatch

Verdensomspændende hotelbrand finder vej til Odense

Som led i en samarbejdsaftale med en af verdens største hotelvirksomheder bliver Dolce by Wyndham-brandet lagt ned over Comwell H.C. Andersen Odense, der dermed følger i kølvandet på søsterhotellerne i København og Aarhus. Aftalen kan ifølge koncernchef lokke "endnu flere internationale turister til Odense og Fyn."

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FinansWatch

Seneste nyt fra Watch Medier