EjendomsWatch

Regionsformand: Copenhagen skal være varemærke for tre regioner

MIPIM 2018: Uanset om man bor i Stubbekøbing, Kalundborg eller Skåne må man forstå, at Københavnsområdet er den naturlige appetitvækker for investorer i Østdanmark og Sydsverige, lyder det fra Heino Knudsen (S), formand for Region Sjælland og ny formand for det tværregionale samarbejde Greater Copenhagen.

Formand for Region Sjælland og samarbejdet Greater Copenhagen Heino Knudsen (tv.) sammen med adm. direktør i Copenhagen Capacity Claus Lønborg. | Foto: PR

CANNES — København er ubetinget så stærkt et varemærke og med en så stor genkendelighed blandt udenlandske investorer, at hele den østlige del af landet sammen med Sydsverige lige så godt kan vænne sig til, at man tilhører Greater Copenhagen. Det bidrager ikke til at skabe økonomisk vækst, hvis hvert lille geografiske hjørne kun har blik for deres egen andedam i stedet for at se på helheden.

Det mener Heino Knudsen, nyvalgt formand for vækstsamarbejdet Greater Copenhagen, der dækker Region Hovedstaden, Region Sjælland samt Region Skåne i Sydsverige foruden områdernes kommuner.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EjendomsWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FinansWatch

Seneste nyt fra Watch Medier