Regionsformand: Copenhagen skal være varemærke for tre regioner

MIPIM 2018: Uanset om man bor i Stubbekøbing, Kalundborg eller Skåne må man forstå, at Københavnsområdet er den naturlige appetitvækker for investorer i Østdanmark og Sydsverige, lyder det fra Heino Knudsen (S), formand for Region Sjælland og ny formand for det tværregionale samarbejde Greater Copenhagen.
Formand for Region Sjælland og samarbejdet Greater Copenhagen Heino Knudsen (tv.) sammen med adm. direktør i Copenhagen Capacity Claus Lønborg. | Foto: PR
Formand for Region Sjælland og samarbejdet Greater Copenhagen Heino Knudsen (tv.) sammen med adm. direktør i Copenhagen Capacity Claus Lønborg. | Foto: PR

CANNES — København er ubetinget så stærkt et varemærke og med en så stor genkendelighed blandt udenlandske investorer, at hele den østlige del af landet sammen med Sydsverige lige så godt kan vænne sig til, at man tilhører Greater Copenhagen. Det bidrager ikke til at skabe økonomisk vækst, hvis hvert lille geografiske hjørne kun har blik for deres egen andedam i stedet for at se på helheden.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også