
Den norske dagligvarekoncern Dagrofas topchef har store visioner for selskabets udvikling i Danmark. Dagrofa, der står bag supermarkederne Kiwi og Meny, vil lægge pres på konkurrenterne i det allerede stærkt konkurrenceprægede marked.
Det skriver Berlingske Business.
Dagrofa har planer om at åbne 125 nye Meny- og Kiwi-butikker og et mål om at sidde på en fjerdedel af det danske detailmarked. Desuden ønsker selskabets topchef at fordoble omsætningen i Danmark fra 15 til 30 mia. kr.
"I løbet af de næste 10-15 år vil vi være en stor og betydende spiller på det danske detailmarked. Vi går efter at vinde store markedsandele fra vore konkurrenter for at få vækst i omsætning og indtjening," udtaler Per Thau, der er Dagrofas topchef, til Berlingske Business.
Dagrofa er i dag Danmarks tredjestørste dagligvarekoncern efter Coop og Dansk Supermarked. Selskabets nuværende markedsandel ligger på omkring 12,5 pct.