Matas-udfordrer har vokseværk

Materialistkæden Normal har planer om at rulle sit lavpriskoncept ud i endnu flere butikker landet over. Kæden er på udkig efter egnede butikslokaler og har derfor slået sig sammen med erhvervsmægleren Colliers.
Foto: PR
Foto: PR

Butikskæden Normal går med sit lavpriskoncept konkurrenten Matas i bedene på markedet for især materialistprodukter. Kæden åbnede sin første butik i 2013, har siden ekspanderet med nye butikker og er nu oppe på 47 danske butikker.

Kæden har fortsat planer om at sprede sig. Normal er derfor gået sammen med erhvervsmægleren Colliers for at finde den rette beliggenhed for kædens butikker. Det skriver Colliers i en pressemeddelelse.

"Vi er købmænd og har i hverdagen nok at gøre med at drive en profitabel kæde, så selvom vi følger med i markedsforholdene, har vi ikke det samme netværk som Colliers, der har været gode til at spotte gode lejemål," siger Torben Mouritsen, adm. direktør for Normal, i meddelelsen.

Matas og Normal væbner sig til landsdækkende butikskrig

Inden for det seneste år har Colliers fundet 15 lejemål til den Normal-kædens butikker.

"Vi har et stort netværk og vi følger hele tiden med i udviklingen på de populære strøggader og butikscentre," siger Annette Bay, erhvervsmægler hos Colliers, i meddelelsen.

En af de opgaver, som Colliers for nylig har afsluttet, er rådgivning om overtagelse af lejemål fra fem af de lukkede Fona-butikker.

Butikscentre mister Fona-butikker på stribe

Matas ser bedring forude efter skuffende kvartal

Nordmænd overtager resterne af Fona

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også