
Både Matas og den nye konkurrent Normal agter at skrue op for indsatsen rundt om i landet. Det skriver Finans. Børsnoterede Matas med 290 butikker har ambitioner om både at opkøbe en række associerede butikker og samtidig ekspandere med et mindre antal nye, selv om kæden det seneste år har lukket fire butikker.
"Vi kigger på, om vi med et differentieret sortiment kan spille en ny rolle i de mindre byer. Matas vil gerne være i stand til sammen med de få andre tilbageværende at holde liv i de små handelssamfund. Folk kan jo reelt godt lide at komme i de små byer – frem for at altid at skulle til en storby for at købe ind," siger Terje List, adm. direktør i Matas, til Finans.
Discountkæden Normal, der har manden bag modegiganten Bestseller, Anders Holch Povlsen, som medejer, har nu 40 butikker. Ifølge adm. direktør Torben Mouritsen når kæden efter planen de 65-70 butikker inden årets udgang.
"Der er masser af muligheder i mindre provinsbyer også for vores koncept. Så det indgår klart i planerne for ekspansion, at vi også skal ud i landet. Samtidig er der selvfølgelig størst kundepotentiale i de allerstørste bysamfund. Så vi kigger i alle retninger," siger Torben Mouritsen til Finans.
Mere fra EjendomsWatch
Trecifret millionkøb åbner for boligprojekt: Britisk investor varsler "større pipeline"
Med købet af en flerbrugerejendom vest for København går London-baseret milliardinvestor ind på det nordiske boligmarked. Planen er bl.a. at opføre et trecifret antal nye enheder på matriklen, fortæller investeringsansvarlig til EjendomsWatch og giver udtryk for yderligere sult i Danmark. McDonald’s-koryfæ er sælger.