EjendomsWatch

Pop op-butikker vinder frem i detailejendomme

Erhvervsmægler oplever stigende tendens til midlertidige butikker i korte lejemål popper op i landets største byer. Risikoen for periodevis tomgang opvejes af højere leje, lyder det.

Foto: Mathilde Bech/Jyllands-Posten

Hos ejendomsmæglerkæden EDC Erhverv Poul Erik Bech oplever man en stigende interesse fra de erhvervsdrivende i forhold til lokaler, som kan bruges til pop op-butikker, hvor modeforhandlere eller spisesteder kan slå dørene op på en adresse i kortere perioder på to til seks måneder. Det skriver Børsen.

Selvom korte lejemål bliver mere og mere populære hos de erhvervsdrivende, mener Frank Toft Heskjær, retailchef hos EDC Erhverv Poul Erik Bech, at udlejerne stadig mangler for alvor at blive overbevist om potentialet. De vil gerne have sikkerhed for lav tomgang i deres ejendomme, men der kan være en gevinst i pop op-butikker.

"At leje ud til pop op-butikker er ikke nødvendigvis lig med, at lejen skal sættes ned. Ofte tværtimod. Der er nogle af de erhvervsdrivende, som lejer en butik i en kortere periode, der opnår en rigtig god omsætning i lejeperioden og derfor kan betale mere i de tre måneder, hvor de har butikken, end hvis de skulle leje samme lokale hele året. Det kan derfor sagtens være en fordel for udlejeren," siger Frank Toft Heskjær til Børsen og forventer at se tendensen i højere grad i fremtiden.

Pop op-butikker bruges blandt andet i forbindelse med lanceringen af et nyt produkt, eller hvis virksomheden ønsker at afprøve et nyt marked i eksempelvis København eller Aarhus, inden den binder sig til permanente omkostninger, som typisk er forbundet med et længerevarende lejemål.

Field's og Bruun's Galleri kløjes i forårssalget

Danica Pension udvider Aalborg-center med Magasin

Butikker i nyt fødevaremarked lukker ned

Mere fra EjendomsWatch

Briefing uge 48: Købmændenes klub

Ejendomsdirektøren i en større dagligvarekæde spiller en ufrivillig hovedrolle i en penibel sag, der ser ud til at gribe om sig. Det samme gør intrigerne i landets største almene boligforening, hvor en direktørfyring ser ud til at dække over mere, end hvad øjet lige ser.

Konkurrence om at byudvikle ved København Syd Station er begyndt

Metroselskabet starter udbud af nyt byområde ved Ny Ellebjerg Station, som fra næste år bliver døbt København Syd med metro, tre S-togslinjer og flere internationale tog til følge. Byområdet skal indeholde erhverv, boliger og butikker, fremgår af udbudsmaterialet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

EjendomsWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra FinansWatch

Seneste nyt fra Watch Medier