Pop op-butikker vinder frem i detailejendomme

Hos ejendomsmæglerkæden EDC Erhverv Poul Erik Bech oplever man en stigende interesse fra de erhvervsdrivende i forhold til lokaler, som kan bruges til pop op-butikker, hvor modeforhandlere eller spisesteder kan slå dørene op på en adresse i kortere perioder på to til seks måneder. Det skriver Børsen.
Selvom korte lejemål bliver mere og mere populære hos de erhvervsdrivende, mener Frank Toft Heskjær, retailchef hos EDC Erhverv Poul Erik Bech, at udlejerne stadig mangler for alvor at blive overbevist om potentialet. De vil gerne have sikkerhed for lav tomgang i deres ejendomme, men der kan være en gevinst i pop op-butikker.
"At leje ud til pop op-butikker er ikke nødvendigvis lig med, at lejen skal sættes ned. Ofte tværtimod. Der er nogle af de erhvervsdrivende, som lejer en butik i en kortere periode, der opnår en rigtig god omsætning i lejeperioden og derfor kan betale mere i de tre måneder, hvor de har butikken, end hvis de skulle leje samme lokale hele året. Det kan derfor sagtens være en fordel for udlejeren," siger Frank Toft Heskjær til Børsen og forventer at se tendensen i højere grad i fremtiden.
Pop op-butikker bruges blandt andet i forbindelse med lanceringen af et nyt produkt, eller hvis virksomheden ønsker at afprøve et nyt marked i eksempelvis København eller Aarhus, inden den binder sig til permanente omkostninger, som typisk er forbundet med et længerevarende lejemål.
Field's og Bruun's Galleri kløjes i forårssalget
Relaterede artikler:
Shoppingcenter tjener mere på lidt flere kunder
For abonnenter