Sushikæde vil fordoble antallet af restauranter
Stifteren af den ekspansive sushikæde Sushimania, Peter Lagrolet, køber sin ekskone ud af deres fælles forretning og planlægger at fordoble kædens størrelse, skriver Børsen. De nuværende 14 restauranter og take away-steder skal blive til 30 inden udgangen af 2018.
"Det er vores klare målsætning. Vi har fuld fart på," siger Peter Lagrolet til Børsen og erkender, at han samtidig skal blive bedre til at tjene penge efter mange år uden nævneværdige overskud.
I det seneste regnskab for Lagrolet, der foruden Sushimania også driver to andre sushikoncepter, er der et underskud på 1,6 mio. kr., og egenkapitalen er væk. Det skyldes dels en brand i en restaurant i Aalborg og store investeringer, men også at stifterparret i alle årene har gået mere op i, hvad der stod på deres egen lønseddel, end på bundlinjen i regnskabet.
Peter Lagrolet åbner selv en butik mere i Nørresundby i begyndelsen af 2017, men ellers skal både eksisterende og nye franchisetagere stå for resten af de mange butiksåbninger. Kæden har restauranter i både Jylland og på Sjælland.
Storcentre går efter street gourmet