EjendomsWatch

Discountkæder tromlede frem i 2019

Landets discountkæder vandt igen i 2019 frem og satte sig på en større del af markedet end nogensinde før. Hypermarkederne gik omvendt tilbage. "Man skal være dygtig. Ellers kommer man til at skulle lukke og slukke," siger direktør i analysehus.

Danskerne er kun blevet vilde med discount gennem årene, og igen i 2019 voksede butikstypen sig større. | Foto: Linda Johansen / Ritzau Scanpix

Forbrugerne vælger i højere grad at fylde deres indkøbskurve i landets discountbutikker, og 2019 var ingen undtagelse. Her løb discountkæderne med væksten for næsen af supermarkederne og satte sig dermed tungere på dagligvaremarkedet.

I 2019 voksede discountkædernes omsætning med over halvanden milliard til en omsætning på 49 mia. kr., viser en ny rapport fra analysehuset Retail Institute Scandinavia.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra EjendomsWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra FinansWatch

Seneste nyt fra Watch Medier