EjendomsWatch

Dansk juicekæde vil åbne 60 nye butikker

Der er ikke udsigt til sorte tal på bundlinjen, men folkene bag Joe & The Juice-kæden har det fint med, at væksten, der i år kommer til bestå af 60 nye butikker og en omsætning, som snart skal runde én mia. kr., er finansieret med gæld.

Foto: Mikkel Berg Pedersen

De 230 Joe & The Juice-barer, der efterhånden befinder sig i 15 forskellige lande, er slet ikke nok for stifter Kaspar Basse og for kapitalfonden General Atlantic, der købte sig ind i kæden i 2016.

Ifølge Børsen regner kæden med i år at åbne 60 nye butikker, og driftsdirektør Sebastian Vestergaard tror på, at den samlede omsætning kommer over én mia. kr.

"Vi har infrastrukturen til at kunne gøre det. Vores koncept er skarpt og stærkt, og det har en berettigelse, men jeg tror også, at det er, fordi vi har et internt gåpåmod. Vi har en internt rekrutteret ledelsesgruppe, som kender virksomheden ud og ind, som virkelig forstår alle positioner, og hvordan vi gør," siger Sebastian Vestergaard til avisen.

En del af væksten er sikret gennem et tocifret millionlån fra Vækstfonden, og ligesom der i 2016 ikke var overskud på den endelige bundlinje, fortæller driftsdirektøren, at der i vækstvirksomheden heller ikke er plus på den nederste linje i.

Det fremgår ikke af Børsens artikel, hvor mange af de 60 butikker, som kommer til at åbne i Danmark, eller præcis i hvilke lande åbningerne vil ske.

(Denne artikel er leveret af FødevareWatch, et søstersite til EjendomsWatch.)

Babysam-direktør øjner plads til 10 nye butikker

Mere fra EjendomsWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

EjendomsWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra FinansWatch

Seneste nyt fra Watch Medier