EjendomsWatch vil skabe øget gennemsigtighed i branchen

Det nystartede branchemedie EjendomsWatch vil gå bag milliardinvesteringerne i ejendomsbranchen og stille skarpt på sektorens mest markante personer. Det skal bidrage til at gøre branchen mere åben og transparent, siger redaktør Jørgen Bendsen.
Foto: PR
Foto: PR

Ejendomssektoren kan se frem til skarp og grundig journalistik, når det nye branchemedie EjendomsWatch går i luften tirsdag 1. marts. Det nye medie vil gå tæt på de milliarder, der hver dag flyttes rundt i en af landets mest pengekrævende sektorer, og på de personer, der står bag de gode og mindre gode investeringer.

"Rå mængder kapital, der ikke finder megen forrentning i aktier og obligationer, bliver i disse år sat i ejendomme og nye bolig- og erhvervsområder. Men hvem er de personer, der investerer milliarderne, bl.a. fra vores fælles pensionsformue? Og kunne det tænkes, at nogle investeringer er bedre end andre? Det er noget af det, som EjendomsWatch har tænkt sig at se nærmere på," siger Jørgen Bendsen, der efter 14 år som journalist på dagbladet Børsen er tiltrådt som redaktør på Ejendomswatch.

Fundamentet er fair og kritisk journalistik

"Jeg har glædet mig som et lille barn til, at EjendomsWatch skulle lanceres. Ejendomsbranchen kan ved første øjekast virke støvet og stillestående. Intet er mere forkert," siger Jørgen Bendsen.

Ifølge redaktøren er fundamentet for EjendomsWatch, der udgives af mediehuset Watch Medier, uafhængig, kritisk og fair journalistik. EjendomsWatch vil fokusere på virksomhedernes målsætninger, projekter, investeringer og afkast, og også persongalleriet, ledelse og jobskift vil blive dækket.

"Den professionelle ejendomsbranche rummer store værdier og stærke personligheder. Vores ambition er at dykke ned bag de mange tal og store beslutninger. Gennem en kontinuerlig nyhedsdækning, spændende interviews og en vedholdende interesse vil vi bidrage til, at branchen bliver mere åben og transparent," siger Jørgen Bendsen.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Visualisering af første fase af Coop Byen. | Foto: PR-visualisering / Arkitema

Coop sælger fra for milliardbeløb